غنا؛قدرت بدنی بالا خصیصه این تیم است/ تیمی که خطرساز می‌شود!
غنا؛قدرت بدنی بالا خصیصه این تیم است/ تیمی که خطرساز می‌شود!

تیم ملی فوتبال غنا با فوتبالی مبتنی بر قدرت بدنی به جام جهانی برزیل می‌آید تا بتواند در گروهی سخت از اعتبار فوتبالش دفاع کند.

خبرگزاری فارس: غنا؛قدرت بدنی بالا خصیصه این تیم است/ تیمی که خطرساز می‌شود!

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال غنا یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*غنا

جمهوری غنا کشوری در غرب آفریقا است و آکرا پایتخت این کشور است. نام غنا از کلمه غاته که تمدنی در دوران باستان آفریقا است گرفته شده است. تا پیش از استعمار آفریقا توسط اروپاییان غنا منطقه‌ای در اختیار سیاه‌پوستان بود که با ورود پرتغالی‌ها در سده پانزدهم این مملکت از هم پاشید. غنا در عهد استعمار به ساحل طلا مشهور بود. پس از پرتغالی‌ها انگلیسی‌ها بر این منطقه حاکم شدند. در سال 1957 میلادی ساحل طلا استقلال یافت و نام آن را غنا گذاشتند.

*سیاست غنا

حکومت در این کشور به صورت جمهوری است. قانون اساسی غنا در سال 1979 تدوین شده و به موجب آن قوه مقننه از یک مجلس ملی با 140 عضو تشکیل شده است. از حزب‌های مهم این کشور می‌توان به حزب ملی خلق، جبهه خلق، مجمع ملی متحد و عضو سوسیال دموکرات اشاره کرد. این کشور در سازمان وحدت آفریقا، اتحادیه گمرکی، بانک جهانی، ایکائو، آیدا، ایلو، اینکو، یونسکو، یوکو، آکب و ... هم عضویت دارد.

*جغرافیای غنا

غنا 238 هزار و 537 کیلومتر مربع وسعت دارد که هفتاد و پنجمین کشور جهان به حساب می‌آید. این کشور با ساحل عاج، توگو و اقیانوس اطلس همسایه است. غنا کشوری نیمه کوهستانی است که نواحی مرتفع آن عمدتا در نواحی مرکزی قرار دارد. از مهمترین رودهای این کشور می‌توان به تای سیاه و ولتای سفید اشاره کرد. جنگل در غنا زیاد پیدا می‌شود چراکه آب و هوای این کشور گرم، مرطوب و پرباران است. بلندترین نقطه غنا قله آفاجوتو با 885 متر ارتفاع و رود ولتا با هزار و 143 کیلومتر طویل‌ترین رود این کشور است.

*اقتصاد غنا

از مهمترین صنایع غنا می‌توان به ذوب آلومینیوم، فراورده‌های نارگیلی، تولید کاکائو، تهیه قهوه، صنایع دستی و کائوچو اشاره کرد. کاکائو، قهوه، نارگیل، توتون، دام و ماهی نیز از مهمترین محصولات کشاورزی و دامپروری غنا به حساب می‌آید. از جمله مهمترین معادن این کشور می‌توان به الماس، طلا، آهن، گرافیت، کرومیت و منگنز اشاره کرد. واحد پول این کشور سدی برابر با 100 پسوا است که هر 75/2 آن برابر با یک دلار می‌باشد.

*فوتبال غنا

تیم ملی فوتبال غنا اولین بازی رسمی خود را با نام ساحل طلا مقابل نیجریه انجام داد که این بازی در سال 1950 با برد یک بر صفر ساحل طلا به پایان رسید اما بهترین پیروزی تاریخ این کشور برد 13 بر صفر مقابل کنیا در سال 1965 به حساب می‌آید. سنگین‌ترین شکست غنا هم 10 بر صفر مقابل بلغارستان در سال 1968 محسوب می‌شود. غنا با حضور در جام جهانی 2014 برزیل سومین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند.

* نظر کارشناس

محمد احمدزاده/ قدرت بدنی تیم‌های آفریقایی نسبت به خیلی از تیم‌های اروپایی هم بالاتر است. بازیکنان آفریقایی توان جسمانی بالایی دارند و این موضوع هم به صورت ژنتیکی است. آنها بدنسازی زیادی انجام نمی‌دهند تا به این شرایط برسند بلکه به صورت ذاتی دارای چنین وضعیت جسمانی هستند.تیم‌های آفریقایی از لحاظ تاکتیکی نسبت به تیم‌های آسیایی پیشرفت بیشتری داشته‌اند و خیلی از بازیکنانشان را به تیم‌های معتبر دنیا فرستاده‌اند. حضور بازیکنان آفریقایی در لیگ‌های انگلیس، هلند و فرانسه نشان می‌دهد که این تیم‌ها رشد و پیشرفت قابل قبولی داشته‌اند. حضور بازیکنان آفریقایی در لیگ کشورهای اروپایی این کشورها را از تیم‌های آسیایی متمایز می‌کند.کشورهای آفریقایی در رده پایه سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند و در سال‌های اخیر قهرمانی برای این کشورها و مخصوصا نیجریه بوده است.غنا شاید توان مقابله با آلمان را نداشته باشد، اما می‌تواند برای پرتغال خطرساز شود و توانایی شکست آمریکا را دارد. با توجه به اینکه این تیم سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند و در سال 2010 توانست تا مرحله یک‌چهارم نهایی بالا برود فکر می‌کنم در این دوره از مسابقات هم بتواند شگفتی خلق کند و یکی از تیم‌های سخت آفریقایی باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 8 / 3 / 1393 ا 6:11 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.